test 2-on line

Message
Author
dorina
Posts:21
Joined:Sun Mar 22, 2020 5:27 pm
test 2-on line

#1 Post by dorina »

IMPORTANT! Nu am fost prea mulțumită de răspunsurile voastre la primul test online, mai ales la punctul B unde aveați de făcut un text argumentativ. Am observat că îmi este foarte greu să corectez dacă primesc rezolvările voastre sub formă de poză, așa că aș prefera ca să îmi trimiteți rezolvările sub forma unui document word la adresa de email știută deja( voi printa rezolvările voastre și le pot corecta mai ușor). Nu voi mai posta niciun alt subiect până duminică pentru a avea mai timp să corectez tot ce mi-ați trimis. În afară de cele două teste,vor mai fi încă 3 teste online până pe 3 aprilie când oficial începe vacanța....după care vedem cum va fi.
Testul 2- on line
Subiectul I
”Pe vremuri, după ce-mi terminasem studiile universitare şi aveam de acum un rost, şedeam în gazdă la o obişnuită babă care închiria camere mobilate. Baba era cumsecade, casa liniştită, iar eu prea puţin ocupat exterior, în timpul zilei. Scăpat de grijile diplomelor, citeam pentru mine, de plăcere. Pe seară, ieşeam în oraş, cutreieram librăriile şi anticăriile, iar ziua pe arşiţă (era vară) şedeam în casă şi citeam. O altă babă ar fi putut fi mulţumită. Nu făceam niciun zgomot, nicio dezordine şi nu pătam prin aducere de tinere fete în casă reputaţia imobilului la care par a ţine atât (dar se prefac) văduvele. De fapt, baba nu era nemulţumită, ci intrigată. În repetate rânduri ea căuta să mă descoasă. Eu îi plăteam chiria nu regulat, ci anticipat, dar vedeam că baba avea bănuiala că n-am nici o ocupaţie serioasă şi că aş putea s-o păgubesc mai târziu.
-Maică - zicea ea - n-ai dumneata frate, prieten, om care să te vadă?
-Ba am, dar ce nevoie să vină aici?
-Ei, mai vorbeşti, mai petreci, ca tinerii: aveam pe un elev de administraţie, tare mai era vesel, bată-l norocul, cânta şi vorbea toată ziua. De la el am gramofonul. Veneau aici toţi prietenii lui, beau bere, glumeau.
-Eu sunt ocupat.
-N-ăi fi bolnav cumva! La vârsta asta tinerii sunt cam slabi de piept.
-Ba sunt sănătos tun, nu vezi?
-Sănătate să dea Dumnezeu! - declara baba, văzând că nu mă poate dovedi.
Altă dată însă iar mă ispitea:
- Greu e cu dumneavoastră până isprăviţi cartea. O să dai examenele şi ai să scapi de ponos. Am avut chiriaşă tot în odaia asta o studentă. Doamne, ce mai citea! Citea şi lua aspirină, lua aspirină şi citea. Da' a terminat şi s-a şi măritat, şi acum e bine, la rostul ei. Ai să termini şi dumneata odată, cu voia lui Dumnezeu.
Baba, şireată, vorbea aşa de repede că n-o puteai întrerupe.
- Da nu ţi-am spus că am terminat demult, că sunt licenţiat? Sunt chiar profesor. Altfel din ce ţi-aş plăti chiria?
- O fi, o fi, dacă zici dumneata.
Şi i-am arătat babei atâtea acte, încât s-a convins. Dar apoi iar m-a sâcâit:
- Grea meserie şi profesoratul ăsta dacă trebuie să citeşti mereu. Copiii citesc, d-ta citeşti!
Într-o zi însă mi-a spus vorba memorabilă:
- Tot mai înveţi, maică?
- Cum asta ?
- Păi dacă zici că ai terminat, ce tot înveţi mereu ? Nu ţi-ajunge atâta şcoală? Şcoală primară, liceu, universitate, ţi s-o fi acrit şi dumitale. Acum mai pune-te şi dumneata pe trai, c-a trecut vremea învăţăturii.
-Dar eu nu învăț, cocoană, eu citesc.
-Ei, citești! Dacă citești, nu înveți? Să stau eu toată ziua cu nasul în cărți!
N-a fost chip să o scot pe babă dintr-ale ei. ” (”Tot mai înveţi, maică?, George Calinescu, ”Jurnalul literar”, nr. 26 din 25 iunie 1939)

A.Scrie în enunțuri răspunsurile la următoare cerințe:
1.Explică sensul expresiei ”a scăpa de ponos” din textul suport dat.
2.Indică motivul pentru care bătrâna era intrigată de comportamnetul chiriașului ei.
3. Menționează cele două mari plăceri ale proaspătului licențiat în acele ”zile de arșiță”.Care este identitatea tânărului profesor?
4.Precizează atitudinea bătrânei față de învățătură rezultată din afirmația:”Greu e cu dumneavoastră până isprăviţi cartea. O să dai examenele şi ai să scapi de ponos”.
5.Prezintă în 3-5 rânduri semnificația titlului textului dat.

B.Redactează un text argumentativ de 15-30 de rânduri să argumentezi dacă, în accepția ta, a citi și a învăța sunt sau nu acte diferite folosind atât textul suport dat, cât și experiența ta personală și culturală.

Return to “Clasa a XII-a Arhitectură”